7 februari 2009

Filmjölk i TV:n

Jag har råkat få filmjölk i TV:n. En arbetskamrat trodde att jag pratade i metaforer när jag berättade det. Att det kanske var bilden som blivit lite mjölkig eller så.
men det är bokstavligt sant.
TV:n har fortfarande bra ljud - bortsett från att det knastrar oroväckande från dess innanmäte. Den har fortfarande bra bild - bortsett från att bilden blivit förvriden i övre vänstra hörnet.
De båda bieffekterna kan man väl leva med - bortsett från fruktan att apparaten helt oförhappandes skall implodera mitt i ett bra program - eller i ett dåligt också för den delen. Så nu tittar vi inte på TV längre hemma hos mig. Inte förrän jag hittat min stjärnskrivmejsel och skruvat isär eländet och rengjort rasket.
Är det bara hos mig man kan råka ut för spilld mjölk i TV-apparaten?

Inga kommentarer: